Kolejny chiński fenomen napędzany sztuczną inteligencją i TikTokiem ma szansę podbić nowojorską giełdę.
Złożenie wniosku o debiut na amerykańskim parkiecie to symboliczny sukces firmy, o której jeszcze 10 lat temu nie słyszał dosłownie nikt. 🌐 A ta w krótkim czasie zbudowała wartość i pozycję większą niż cała Zara i H&M razem wzięte! Swój niewiarygodny wprost sukces zawdzięcza pospołu pandemii, inflacji i gustom tzw. generacji Z. 📈
Konsumenci na całym świecie czują się udręczeni postępującym kryzysem kosztów życia.
W krajach szeroko rozumianego Zachodu rekordowo wysoka inflacja utrzymuje się już drugi rok. I wygląda na to, że do jej opanowania wciąż jeszcze baaardzo daleko. 📉 Wysokie stopy procentowe zmuszają do zaciskania pasa i cięcia wydatków, a zarówno Amerykanie, jak i Europejczycy płacą najwyższe od lat raty kredytów. Jednocześnie ceny wciąż rosną w tempie, którego nijak nie da się uznać za zdrowy. 📈 W tej sytuacji zrozumiałe jest cięcie wydatków na wszystkim, co tylko nie jest niezbędne do życia. Rządzi więc cena i regularne polowania na okazje. Rozpoczynali w 2008 r. od internetowej sprzedaży sukien ślubnych (sic!) 7 lat później weszli przebojem w tzw. nurt fast fashion. To taki model w handlu odzieżą, w którym kolekcje zmieniają nawet co tydzień, nie zaś tradycyjnie sezonowo. 🛍️ To strzał w dziesiątkę przy gustach współczesnych konsumentów, chcących szybkich zmian i chcących kupować dużo i często. Więc bezwzględnie i koniecznie – tanio. Oczywistym idealnym do tego miejscem jest internet.
Kluczem do sukcesu jest tu dobry marketing i znajomość zasad pozycjonowania w sieci.
A właściciel Shein sukces osiągnął i wszedł do światowej czołówki, gdy globalna gospodarka i tradycyjna sprzedaż załamały się w czasie pandemii. 📊
Absolutnie decydującym czynnikiem jest tu wspomniana wcześniej cena. Wiele ich produktów oferowanych jest wręcz skandalicznie tanio, a dla ciśniętego inflacją masowego konsumenta państw zachodnich takie właśnie ceny to jak gwiazdka z nieba. 💫
Smutna może być tylko perspektywa, że to najprawdopodobniej jest właśnie przyszłość świata mody. Dlaczego mnie to nie dziwi?